"
Burde slet ikke få nogle stjerne overhovedet - Så oprandt dagen - flyttefirmaet var 1½ time forsinket på trods af gentagne opkald for at høre hvor de blev af - dvs de kom først kl 10 og kom desuden 1 mere end vi havde aftalt - det pointerede vi og de sagde at det kostede ikke ekstra, det var blot for at de kunne blive færdige hurtigere - og startede med at pakke flyttekasser ned i bilen. Bilen er en kassevogn på ca 2,5 m * 4 m - jeg kunne med det sammen se at den var for lille til at køre en gang, men forventede så blot, når bilen var så lille, at de ville køre flere gange.
Der var 1 flyttetæppe til at gøre brug af og ingen møbelhunde eller noget.
Vi stillede 2 møbelhunde til rådighed samt en ikea-vogn, så de kunne spare lidt på deres rygge.
Bilen blev fyldt og ud af det blå bliver vi ringet op af "Adam" (ikke hverken Sebastian eller Jonas, men en Adam) - han siger at da de nu skal køre flere gange, gælder tilbuddet ikke længere - jeg havde ikke oplyst at der ligeledes var flyttekasser, der skulle med og antallet af store møbler passede slet ikke. De ville nu have 1½ gang så meget som først aftalt. Jeg nævnte at de jo kunne være kommet i en større bil eller have ladet være med at give et tilbud på større lejligheder, hvis de ikke havde udstyret til det.
Jeg fik en klar følelse af at blive "afpresset" alternativet var jo at de blot hev møblerne ud af bilen igen og lod os være os selv om at flytte. Jeg gik derfor med til 1/4 ekstra betaling, hvis bilen blev 174 fyldt og ½ hvis den blev ½ fyldt anden gang.
Så kunne folkene fortsætte arbejdet - som jeg nævnte var der ikke flyttetæpper tilstede og det betød at flere af træmøblerne blev ridset og fik hakker. Da vi adresserede dette overfor flyttefolkene, fik vi bare at vide at det var ikke dem og sådan så møblerne nu da de tog fat i dem. Vi skulle nu til at dokumentere at møblerne ikke havde de ridser fra start. Ligeledes blev en glashylde smadret foran tilflytningsadressen - den kunne de nu ikke løbe fra omend de forsøgte at forklare at den bare sprang af sig selv.
2. opfyldning af vognen foregik på den måde at alle møbler m.m. nu ikke længere blev stablet, fordi det skulle "fylde" så meget som muligt. - jeg tog billeder af bilen og bad dem sørge for at pakke TV ordentligt ind, så det ikke også led overlast. Det gjorde de så ved at lægge frakker og trøjer over skærmen.
Da vi skulle betale (hvilket vi gjorde kontant) blev de ved med at ville have svarende til ½ bil fyldt - jeg sagde at det kunne der ikke være tale om - de møbler de havde med 2.gang var ikke stablet korrekt og sat udelukkende for at fylde op - vi endte med at betale 5800 kr (skulle have været 6000, men fik afslag fordi de så gerne ville beholde en af vores møbelhunde). Vi er efterfølgende ikke blevet kontaktet af firmaet og har ikke modtaget en ordrebekræftelse eller kvittering, så jeg tvivler på at det bliver oplyst til Skat.
Fra Albertslund til Albertslund