"Lidt forvirring omkring afhentning af flyttekasser op til flytningen, og generelt lidt forvirring pga corona, men de kom til den planlagte dag, gjorde en ihærdig indsats og udførte deres arbejde selvom de havde travlt.
"Jeg har booket flytningen som en hel lejlighedsflytning og krydset de store møbler af. Da flytteholdet møder op regner de med "et halvt læs" og jeg har åbenbart en tæt møbleret lejlighed med sofa, skænk og tv-bord i stuen, seng i soveværelset, kommode og vaskemaskine i badeværelset, spisebord + stole, køleskab, køkkenskab og kommode i køkkenet. Planter regnes åbenbart ikke som almindeligt inventar, men som noget der skal skrives som ekstra. Alt hvad der ikke kan puttes I kasser (hylder, spejle, lamper) tæller som ekstra inventar. Det er i hvert fald det flyttefirmaet påstår og at jeg derved skal lægge 1500 kr ekstra hvis jeg skal have det hele med. Flyttehold har ingen forstand på at pakke bilen og jeg må køre tilbage til lejligheden dagen efter for at få det sidste med. Flyttehold kører også ret pludseligt fra adressen, er over 3 timer om at nå destinationen (burde tage 2 timer). Havde et andet firma til at flytte den anden vej sidste år, og der var ingen problemer. Står derfor tilbage med en følelsen af at være taget ved næsen, trods mine forsøg på at holde dem op på aftalen. Kan slet ikke anbefales.
"Vi fik tilbudt en super pris for vores flytning og alt virkede i orden. Jeg sendte en inventarliste og bad om besigtigelse for at sikre på forhånd at prisen var rigtig samt at der var tilstrækkelig med flyttemænd og flyttebiler til vores flyttegods. Det sagde de ikke var nødvendigt, da min inventarliste var så fyldesgørende. På flyttedagen dukkede 3 unge mænd op til aftalt tid og de gik straks igang med at bære flyttekasser ned i den ene bil. So far so good! Det viste sig dog hurtigt at de to flyttebiler slet ikke var nok til den mængde flyttekasser og møbler vi havde, og da det var på en lørdag kunne teamlederen ikke få fat på hverken chefen eller ham jeg havde talt med og aftalt antal flyttebiler og flyttemænd. Det resulterede i at vi ikke kunne få alle vores ting med i flyttebilerne, og blev selv nødt til at køre to omgange med fyldt bil (strækning Århus-Odense og tilbage igen). Teamlederen og en anden af drengene virkede meget professionelle, den tredje virkede desværre meget uprofessionel, og vi så ham tage fat i vores flyttekasser i kun den ene side og sætte sig på kasserne osv. Når kasserne blev taget ud af flyttebilen på den nye adresse smed han bare kasserne ned på bakken uden at tænke sig om hvad der var i kasserne (flere af dem havde bl.a. glas og tallerkener osv. i bunden). Kasserne blev også stablet ovenpå kasser der ikke passede sammen i størrelsen, hvorfor rigtig mange af kasserne er "faldet sammen" i toppen. Heldigvis havde vi pakket kasserne godt og grundigt, så de kunne tåle lidt - ellers var rigtig meget af vores grej gået i stykker... Vores møbler blev ikke beskyttet ordentlig under transport, dvs. der var nogle flyttetæpper hist og pist, men ting der nemt kunne gå i stykker, fx spejle og vitrineskab af glas osv. blev ikke sikret med krympeplast eller lignende. Flere af især de større møbler har fået store skrammer, men ingen af møblerne er gået i stykker. Under transporten har bagsmækken stået på klem (dette for at der skulle være plads til tingene) resulterende i at stort set alt var møgbeskidt og flere af flyttekasserne var gennemvåde. Som om ikke ovennævnte udfordringer var nok fik vi at vide af teamlederen da vi kom frem på den nye adresse at deres mobilepay ikke fungerede (læs: den er privat og ikke erhverv og kan derfor ikke modtage større beløb end 3000,-) så vi blev nødt til at betale kontant (og finde et sted en lørdag eftermiddag/aften hvor vi kunne hæve), for bankbetaling skulle have været foretaget 2 dage FØR flytning. Vi bad om at få tilsendt en kvittering på mail da de ikke kunne udstede kvittering på stedet, denne har vi aldrig fået. Det hele lugter lidt af sort arbejde... Alt i alt må siges at vi ikke er specielt tilfredse med flytningen. Alle dem vi har talt med i forløbet har været meget hyggelige og hjælpsomme, så kommunikationen som sådan har egentlig ikke fejlet noget, men det er tydeligt at ham jeg lavede aftalen med ikke havde forstand på hvor meget der kan være i en flyttebil (og hvor meget det må veje) og jeg skulle nok have insisteret på besigtigelse. Den tredje af drengene ødelagte desværre hele billedet af professionalisme og derfor kan vi ikke sige os tilfredse med kvaliteten af det udførte arbejde. Vi sidder tilbage med følelsen af at det kun er tilfældigt at ingenting er gået i stykker. De dyre ting og ting med en størrelse/facon der gjorde at de ikke kunne komme i flyttekasser (tv, stationær computer, malerier m.m.) kom i vores privatbil da vi ikke stolede på at det kom frem i god behold (og det er vi sådan set glade for!).
"Flytning aftalt til kl 10 . De ankommer kl 17:02 . Meget svære at få i tale over telefon . Egentlig venlige og imødekommende folk , men en flytning der kunne udføres på 1,5 til 2 timer tog en hel dag . Prisen var dog god :-) .
"Flyttefolkene var 20 min forsinkede på selve dagen, men ringede i forvejen så det var ikke noget problem. De var effektive og venlige og flytningen gik hurtigt. Under køreturen var der en lampeskærm der gik i stykker, men ellers gik det hele fint. De ville efterfølgende kontakte mig ang. forsikring og dækning af lampen, men der gik 2,5 måned før jeg fik dem, hvor jeg havde skrevet til dem flere gange. Alt i alt god og billig flytning, men dårligt efterforløb med kommunikationen omkring tilbagebetaling af den ødelagte lampe