Billig og kompetent flytteforretning

Gratis og uforpligtende. Gør som 116.710 andre danskere
  • Nemt, hurtigt og gratis
  • Vores kunder har sparet 87,7 mio. kr
  • Flyttemænd i hele landet
  • trustpilot
  • e-handelsfonden

Find den bedste flytteforretning

1. Lav lidt research
Start med at lave noget uformelt research for at se, hvilke flyttefirmaer i dit nærområde du kan vælge imellem. Send email til venner og kollegaer for at se, om de har nogle anbefalinger eller advarsler om at et bestemt flyttefirma, som de måske har brugt i fortiden. Hvis du er interesseret i den flyttemand som du kontakter, har kunde referencer, så sørg for at ringe til disse referencer. Når du indsnævre dit valg, skal du søge på Google for at se hvad folk skriver om pågældende flytteforretning. Hvis et af disse selskaber har haft en klager, så vil du som regel kunne finde en hjemmeside eller blog hvor du kan se præcist hvad der skete i den pågældende situation.

2. Få mere end et flyttetilbud
For flytninger indenfor Danmarks grænser, er gebyret baseret på vægten af de ting, der skal flyttes, den afstand, der skal flyttes, emballage og den volumen som dine ting har, beregnet i kubikmeter. Få mindst to eller tre flyttetilbud i god tid inden din flytning. Du kan bede om at få en besigtigelse af en flyttekonsulent og få ham eller hende komme ud til dit hjem for at give dig et præcist flyttetilbud. På den måde kan konsulenten fra dem flytteforretning tage et kig på dine ejendele og foretage en solid vurdering af, hvor meget det vil koste dig at transportere dem. Når du taler med fyttefirmaer, spørg om deres tilbud er bindende eller ikke-bindende. Accepter ikke et skøn over telefonen.

3. Sørg for at den flyttemand, der skal flytte, er opmærksom
Sørg for, at repræsentanten fra din flytteforretning er helt bevidst om alt, hvad der skal flyttes. Prisen vil stige, hvis noget er føjet til den sending, der ikke var inkluderet i estimatet. Sørg også for, at fagmanden er opmærksom på eventuelle særlige omstændigheder, der kan gøre transporten mere udfordrende. For eksempel, kan det tænkes at flyttebilen vil have svært ved at parkere tæt på dit nye hjem?

4. Forsikring
Hvis en almindelig familie forsikring, så er dine ejendele forsikrede, når de er i dit hjem, men ikke når de er transporteres fra dit gamle til dit nye hjem. Sørg derfor altid om at se den flytteforretning, som du planlægger at hyre, har en forsikring. Vær opmærksom på at nogle forsikringsselskaber kun dækker ridser eller ødelagt ting, hvis det er flyttefirmaet som har pakket tingene. Hvis du ønsker at sikre dækning for brudte emner, kan du derfor altid spørge flyttemændene om de vil pakke dine ejendele.

5. Flyt om vinteren
Hvis du har mulighed for at flytte mellem oktober og april, kan du være i stand til at modtage en bedre pris. Hvis din flytning derimod er planlagt mellem juni og september, som er den travleste periode for din flytteforretning, skal du sørge for at ringe i god tid for at få flyttetilbud. Når du vælger mellem flere flyttefirmaer, husk at lade tilbud fra hver virksomhed sidder på køkkenbordet eller spisebordet, når konsulenten kommer til dit hjem for at lave en besigtigelse. På den måde ved den flytteforretning, at de har konkurrence, og de vil være mere tilbøjelige til at forhandle en aftale med dig.

6. Hold dig til flyttedatoen
Når dit flyttelæs er samlet op af din flytteforretning, kan du pådrage dig lageromkostninger, hvis du ændrer den planlagte leveringsdato. Så prøv at sikre, at du er i stand til at flytte ind i dit nye hjem på den planlagte flyttedato. Ellers skal dine ting sættes i opbevaring, som vil koste dig ekstra penge, som du kunne have sparet hvis du havde været mere organiseret i din planlægning. Der er andre skjulte omkostninger som du skal tage i betragtning: Flytning af vanskelige genstande, såsom et klaver kan koste ekstra. Du kan også blive nødt til at købe ekstra forsikring til dækning dit dyre kunst eller leje særlige beholdere for at beskytte disse ejendele.

7. Kontroller dine ting for at sikre at intet er blevet tabt, beskadiget eller ridset
Din flytteforretning er ansvarlig for tab eller skade på gods forårsaget under transporten. Hvis der mangler noget, eller hvis papkasser eller andet er beskadiget, bør dette bemærkes, når du checker opgørelsen ved leveringen af dine ting. Flytninger plejer at være hektiske, og man kan let komme til at glemme indeholder af alle de kasser, når de ankommer til din nye bolig. Men du skal gå gennem din beholdning og vær sikker på dine ting ser ud som de skal, og at de alle er der. Som et minimum, bør du kontrollere, at alt på listen er blevet leveret af din flytteforretning.